Monday, July 11, 2011

Advice for UNHCR card holders regarding the “6P” programme announced by the Government of Malaysia

by Unhcr Malaysia on Thursday, July 7, 2011 at 1:30pm
 
The "6P" programme is a proposed system to manage migrants in general in Malaysia. There have been media announcements that refugees could be affected by this, and UNHCR is liaising with the Government of Malaysia on any areas that could affect refugees, and will continue to be involved in any issues related to the protection of refugees in this regard.
 
However, at this time, UNHCR advises all UNHCR card holders to wait further information and instruction from UNHCR on the "6P" programme. UNHCR will not assign any companies or agents to speak to refugees on our behalf, and we will not assign any companies or agents to collect money from refugees on our behalf. All services provided by UNHCR for refugees are free. Therefore, do not make payments to any companies or agents claiming to be involved in the "6P" programme, and do not directly approach any agencies at this time to register under the "6P" programme. 
 
Should you have further questions or concerns contact UNHCR directly. 
 
In Bahasa Malaysia
 
Nasihat bagi pemegang kad UNHCR tentang program "6P" yang diumumkan oleh Kerajaan Malaysia. 
 
Program "6P" adalah satu cadangan sistem untuk menguruskan pendatang asing di Malaysia. Terdapat pengumuman di media yang orang pelarian juga mungkin terlibat dengan program ini. Pihak UNHCR berurusan dengan Kerajaan Malaysia dalam mana-mana hal berkenaan orang pelarian, dan akan terus terlibat dengan apa-apa isu berkaitan perlindungan terhadap orang pelarian dalam hal ini. 
 
Pada waktu ini, pihak UNHCR menasihatkan semua pemegang kad UNHCR untuk tunggu maklumat dan arahan seterusnya dari UNHCR tentang program "6P" ini. UNHCR tidak akan memberi tugas kepada mana-mana syarikat atau agen untuk bercakap dengan orang pelarian bagi pihak UNHCR, dan kami tidak akan memberi tugas kepada mana-mana syarikat atau agen untuk mengutip duit dari orang pelarian bagi pihak UNHCR. Semua perkhidmatan UNHCR bagi orang pelarian adalah percuma. 
 
 Oleh itu, jangan membuat apa-apa bayaran kepada syarikat atau agen yang mendakwa sebagai terlibat dalam program "6P", dan jangan hubungi mana-mana agensi pada waktu ini untuk berdaftar di bawah program "6P" ini.
 
Jika ada apa-apa soalan atau kebimbangan, hubungi UNHCR.
 

No comments:

Post a Comment